آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش کشک محلی

آش کشک ، آش کشک خوشمزه شمالی ، دستور پخت آش کشک ، آموزش آشپزی آش کشک ، ash kashk

دستور پخت مرحله به مرحله آش کشک ساده

آش کشک از آش های سنتی و خوشمزه کشورمان می باشد که دستور پخت ساده و آسانی دارد. آش کشک همانند آش رشته در مناطق مختلف کشورمان همانند مازندران ، شیراز ، اصفهان ، شهرکرد ، تبریز و ... با دستورات پخت متفاوتی طبخ می شود.

اگر با طرز تهیه آش کشک آشنایی ندارید ما در این پست آشپزی بارونک ، طرز تهیه و درست کردن آش کشک به همراه مواد لازم آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید آش کشک خوشمزه و مخصوص همانند یک آشپز حرفه ای برای 5 تا 6 نفر درست کنید.

مواد لازم آش کشک
جو دو و نیم لیوان
عدس یک لیوان
سبزی آش نیم کیلو
لوبیا چیتی یا قرمز دو لیوان
کشک یک و نیم لیوان
نخود 2 لیوان
پیاز 2 عدد بزرگ
نعنا خشک به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل قرمز به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه آش کشک

1. برای تهیه آش کشک حبوبات شامل جو ، نخود و لوبیا را از یک شب خیس می کنیم تا علاوه بر اینکه نفخ شون برود راحت تر پخته شوند. برای شروع جو را در یک قابلمه به همراه یک لیوان عدس و 3 لیوان سبزی آش خرده شده روی حرارت قرار می دهیم تا هم جو و عدس نرم تر شود و هم سبزی بپزد.

2. بعد از اینکه جو و عدس پختند لوبیا چیتی یا قرمز و نخود از قبل پخته شده را اضافه می کنیم و کمی هم زردچوبه می زنیم و بعدش اجازه می دهیم تا آش با حرارت ملایم بپزد. در این مدت زمان پیاز داغ و نعنا داغ دست می کنیم البته من برای پیاز داغ چند حبه سیر رنده کردم و اضافه کردم. کشک را هم قبل از اضافه کردن باید گرم کنیم تا موقع اضافه کردن به اصلاح کشک نپرد. برای این کار کشک را با دو ملاقه از آش در یک ظرف جدا مخلوط می کنیم تا کشک گرم شود.

3. در این مرحله کشک گرم شده را به قابلمه آش اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. من کشک یک و نیم لیوان اضافه کردم. شما می توانید با توجه به سلیقه خود یک لیوان و یا بیشتر اضافه کنید. فقط یادتان باشد بعد از اضافه کردن کشک نمک آش را اندازه بگیرید و در صورت نیاز نمک اضافه کنید چون کشک به خودی خود نمک دارد. بهتر است مقداری فلفل قرمز هم اضافه کنید.

4. بعد از اضافه کردن کشک نصف پیاز داغ و نعنا داغ آماده شده را به آش اضافه می کنیم و بعدش صبر می کنیم تا آش با حرارت ملایم بپزد و به خوبی جا بیفند. بعد از پخت آش حرارت زیر قابلمه آش را خاموش کنید و آن را در ظرف سرو بکشید و روی آن را با نصف پیاز داغ و نعنا داغ باقی مانده تزیین کنید و سپس سرو کنید. امیدواریم از خوردن این آش کشک خوشمزه و عالی لذت ببرید.