طرز تهیه کیک یک تخم مرغی

کیک یک تخم مرغی، طرز تهیه کیک تخم مرغی بدون شیر و فر با ماست، آموزش کامل طرز تهیه و پخت کیک یک تخم مرغی ساده و مقوی و خوشمزه، cake yek tokhme morghi
دستور پخت کیک یک تخم مرغی خوشمزه و مقوی بدون ماست با شیر

کیک یک تخم مرغی از کیک های خوشمزه و پرطرفدار است و ما این کیک را برای کسانی که به هر دلیلی نمی توانند زیاد تخم مرغ مصرف کنند پیشنهاد می کنیم. این کیک در صورتی که به روش اصولی پخته شود همانند کیک ساده اسفنجی بافت نرم و عالی و پف خیلی خوب خواهد داشت.

کیک یک تخم مرغی طرز تهیه آسانی دارد و شما می توانید بدون هیج دردسر و به صورت خیلی سریع این کیک خوشمزه را درست کنید. نا گفته نماند کیک یک تخم مرغی پایه مناسبی برای انواع دسر، چیزکیک و ... می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک یک تخم مرغی آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی پزی ساده بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک یک تخم مرغی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید کیک یک تخم مرغی خوشمزه و عالی درست کنید.

مواد لازم کیک یک تخم مرغی
تخم مرغ 1 عدد
شکر  سه چهارم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
روغن مایع یک چهارم پیمانه
شیر  1 پیمانه
آرد یک و نیم پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری استاندارد
مراحل تهیه کیک یک تخم مرغی

1. برای درست کردن این کیک خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. فر را هم با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. برای شروع آرد را با بیکینگ پودر مخلوط می کنیم و 3 بار الک می کنیم.

2. سپس تخم مرغ + وانیل + شکر را در یک ظرف مناسب باهم مخلوط می کنیم و به مدت 7 دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم تا کرم رنگ و روشن و حجیم تر شود. سپس روغن مایع را به همراه شیر اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن با همزن هم می زنیم.

3. حالا آرد را به آرامی و در 3 مرحله اضافه می کنیم و با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم. توجه کنید مایه این کیک تخم مرغی تقریبا شل است و برای جلوگیری از گلوله شدن بهتر است آرد را با الک به مواد اضافه کنید. البته در صورت گلوله گلوله شدن در انتها می توانید به مدت 30 ثانیه با درجه کم همزن مواد را هم بزنید تا تمام گلوله های آرد در کیک باز شود.

4. پس از اینکه مایه کیک آماده شد، آن را داخل قالبی که کف آن را کاغذ روغنی انداخته ایم می ریزیم و سپس در فر گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 40 تا 45 دقیقه قرار می دهیم تا بپزد.

5. بعد از 40 دقیقه می توانید خلال دندان را داخل کیک فرو ببرید، اگر تمیز بیرون آمد کیک شما پخته است. امیدواریم از خوردن این کیک یک تخم مرغی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کیک یک تخم مرغی
کیک یک تخم مرغی شکلاتی

در صورت تمایل برای درست کردن کیک یک تخم مرغی به صورت شکلاتی می توانید  1 تا 2 قاشق غذاخوری از آرد را حذف و به جای آن 1 تا 2 قاشق پودر کاکائو اضافه کنید تا کیک تان شکلاتی شود.