طرز تهیه کیک هل و گلاب

کیک هل و گلاب ، طرز تهیه و پخت کیک هل و گلاب خانگی خوشمزه و مجلسی در منزل ، cake hel golab
دستور پخت کیک هل و گلاب خوشمزه با شیر و ماست

کیک هل و گلاب یکی دیگر از کیک های خوشمزه و خوش طعم می باشد و مواد اصلی آن تخم مرغ، پول هل، گلاب و ماست می باشد. شما می توانید این کیک خوشمزه را به صورت خانگی و در عرض دو ساعت در منزل درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود به همراه چایی داغ آن را سرو کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک هل و گلاب آشنایی ندارید، ما در این دستور پخت کیک بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک هل و گلاب را آماده کرده ایم و شما با استفاده از این آموزش آشپزی سایت بارونک به آسانی می توانید کیک هل و گلاب را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کیک هل و گلاب
آرد 3 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
جوش شیرین نصف قاشق چای خوری
تخم مرغ 6 عدد
پودر هل نصف قاشق غذاخوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
شکر دو پیمانه
زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
روغن یک پیمانه
شیر یا ماست یک پیمانه
مراحل تهیه و پخت کیک هل و گلاب

1. قبل از انجام هر کاری باید از یک ساعت قبل همه مواد را از یخچال خارج کنیم تا به دمای محیط برسند. پیشنهاد می کنم تا تخم مرغ ها خنک هستند، زرده و سفیده آن ها را جدا کنید و کنار بگذارید.

2. برای درست کردن کیک هل و گلاب، ابتدا در یک ظرف مناسب سه پیمانه آرد را با یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر و نصف قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط می کنیم. سپس مخلوط را 3 بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

3. حالا در یک ظرف مناسب دیگر 6 عدد سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن هم می زنیم تا حسابی کف کند. سپس به تدریج یک پیمانه شکر را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط سفت شود و از ظرف بیرون نریزد. پس از هم زدن خواهید دید که سفیده کاملا سفت شده و به شکل قله کوه درمی آید.

4. در ادامه در یک ظرف مناسب دیگر 6 عدد زرده تخم مرغ را با یک چهارم قاشق چای خوری وانیل و یک دوم قاشق غذاخوری پودر هل هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند. سپس یک پیمانه شکر را به تدریج و در حالی که مخلوط را هم می زنیم اضافه می کنیم و بعد آنقدر هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود.

5. سپس 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به همراه 2 قاشق غذاخوری گلاب به ظرف زرده ها اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. بعد یک پیمانه روغن اضافه می کنیم و به مدت یک دقیقه دیگر هم می زنیم. در ادامه یک پیمانه ماست یا شیر اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. من از ماست استفاده کردم.

6. در این مرحله سفیده ها را در 3 مرحله به زرده ها اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق مخلوط می کنیم. در انتها مخلوط آرد الک شده را با الک کردن در 3 مرحله اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا از ظرف بیرون نریزد.

7. برای این کیک به قالب گرد با قطر 27 سانتی یا مستطیل 20 در 30 نیاز داریم. پس از آماده کردن قالب آن را چرب و آرد پاشی می کنیم و بعد مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. حالا قالب را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 50 تا 60 می گذاریم تا کیک بپزد.

8. توجه کنید کیک زمانی به طور کامل پخته است که خلال دندان به صورت تمیز از داخل کیک بیرون بیاید. پس از پخت کامل کیک آن را از فر بیرون می آوریم و با کارد کنارهای آن را از قالب جدا می کنیم و پس از کمی خنک شدن آن را بر روی سینی برمی گردانیم.

9. حالا باید سس مخصوص کیک هل و گلاب را آماده کنیم. برای این کار مقداری خامه صبحانه را با کمی پودر قند مخلوط می کنیم و مقداری گلاب هم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به غلظت مناسب برای تزیین کیک برسد.

10. هم اکنون سس آماده شده را بر روی کیک می ریزیم و آن را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا آماده سرو شود. امیدواریم از خوردن این کیک هل و گلاب خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کیک هل و گلاب

پخت کیک هل و گلاب در قابلمه توجه کنید شما می توانید این کیک را در قابلمه روی گاز هم بپزید. همچنین برای فر برقی یا توسر دمای را 160 درجه سانتی گراد بگذارید.

منبع : /baronak.com/8154-cake-hel-golab/