به وبلاگ تارا خوش آمدید

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

طرز تهیه ساندویچ کالباس

طرز تهیه ساندویچ کالباس

ساندویچ کالباس ، طرز تهیه ساندویچ کالباس با سس مخصوص مایونز ، دستور تهیه و درست کردن ساندویچ کالباس ، sandwich kalbas
دستور تهیه ساندویچ کالباس مرحله به مرحله

ساندویچ کالباس از ساندویچ های خوشمزه و معروف می باشد و مواد اصلی آن ، کالباس ، نان تست و سس مخصوص آن می باشد. شما می توانید ساندویچ کالباس را به عنوان یک وعده غذایی استفاده کنید و یا از آن برای پذیرایی در جشن تولد و یا مراسمات خاص استفاده کنید. امروزه ساندویچ کالباس را به عنوان نذری هم استفاده می کنند.

اگر با طرز تهیه ساندویچ کالباس آشنایی ندارید ما در این آموزش آشپزی بارونک ، طرز تهیه ساندویچ کالباس بازاری را به همراه مواد لازم برای 2 نفر آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید ساندویچ کالباس خانگی خوشمزه و عالی درست کنید.

توجه : اگر می خواهید این ساندویچ را برای بیش از 4 یا 6 نفر درست می کنید می تواند مواد لازم آن را دو برابر یا سه برابر کنید.

مواد لازم ساندویچ کالباس - 2 نفر
کالباس 2 ورقه
گوجه فرنگی 1 عدد
خیارشورمتوسط 2 عدد
نان تست 2 ورقه
سس مایونز به میزان دلخواه
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

مراحل تهیه ساندویچ کالباس

1. برای تهیه این ساندویچ خوشمزه ، ابتدا تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کف آن را با مقدار خیلی کم روغن مایع چرب می کنیم سپس کالباس ها را که به صورت دایره ای برش دادیم با تابه چرب شده اضافه می کنیم و تفت می دهیم و بعد از چند دقیقه حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم.

2. در این مرحله نان تست را از وسط نصف می کنیم و بر روی یکی از ورقه ها ، مقداری کالباس قرار می دهیم. خیارشور را هم به صورت عمودی برش می دهیم همچنین گوجه فرنگی ها را هم به صورت نازک و باتوجه به سلیقه خود برش می دهیم. سپس خیارشور و گوجه فرنگی برش داده شده را به ورقه کالباس ها اضافه می کنیم. همچنین در این مرحله می توانید مقداری برگ شاهی یا کاهو و ... اضافه کنید.

3. در مرحله آخر سس مایونز اضافه می کنیم مقدار سس مایونز با توجه به سلیقه و ذائقه هر شخص می تواند متفاوت باشد. پس از اضافه کردن سس مایونز مقدار کمی نمک و فلفل اضافه می کنیم و بعدش ورقه دیگر نان را قرار می دهیم و سرو می کنیم. امیدوارم از خوردن این ساندویچ کالباس خوشمزه لذت ببرید.

۳۰ آبان ۹۷ ، ۲۰:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تارا امیری

طرز تهیه سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار

سالاد سزار ، طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص ، دستور تهیه سالاد سزار ایتالیایی ، salad sezar
دستور تهیه سالاد سزار با سس مخصوص

سالاد سزار از سالاد های مجلسی و بسیار معروف ایتالیایی است که هم اکنون در رستوران ها و هتل های ایتالیا سرو می شود. به دلیل اینکه در تهیه سالاد سزار از مرغ گریل شده و بریانی استفاده می شود می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی سبک هم استفاده کرد. طعم این سالاد همانند سالاد ماکارونی بسیار خوشمزه و عالی می باشد.

خیلی از افراد ممکن است فکر بکنند که طرز تهیه سالاد سزار و سس آن بسیار مشکل می باشد اما در حقیقت این طور نیست و اگر فقط یکبار این سالاد خوشمزه را درست کنید متوجه می شود طرز تهیه سالاد سزار نه تنها مشکل نیست بلکه بسیار آسان و راحت و لذت بخش است.

اگر با طرز تهیه سالاد سزار آشنا نیستید ما در این آموزش آشپزی بارونک ، طرز تهیه و درست کردن سالاد سزار به همراه سس مخصوص سالاد سزار را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید به تنهایی سالاد سزار خوشمزه و لذیذ همانند یک آشپز حرفه ای درست کنید.

مواد لازم سس سالاد سزار
نان تست 2 عدد
سینه مرغ 1 عدد
سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
ماست سفت 1 قاشق غذاخوری
سس خردل 1 قاشق غذاخوری
کاهو 1 بوته
پنیر پارمزان 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
سیر به میزان لازم
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد سزار

1. ابتدا باید سس مخصوص سالاد سزار را درست کنیم برای این منظور ابتدا دو حبه سیر را در یک ظرف مناسب رنده می کنیم سپس ماست سفت ، سس مایونز ، سس خردل ، پنیر پارمزان و روغن زیتون را باهم مخلوط می کنیم سپس دو قاشق غذاخوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل هم اضافه می کنیم و تمام مواد سس را به خوبی باهم مخلوط می کنیم تا سس یکنواخت و یکدستی داشته باشیم. سپس آن را داخل یخچال می گذاریم.

2. بهترین روش برای پختن سینه مرغ ، گریل کردن آن است برای این کار می توانید سینه مرغ را همانند مرغ بریانی داخل فر گریل کنید یا اینکه آن را با ماهی و مقدار کمی روغن سرخ کنید. من خودم سرخ کردم و با بیفتک آن را کوبیدم. سپس با دست به صورت ریش ریش خرد کردم و بعدش گوشت ریش ریش شده را مزه دار کردم.

3. در این مرحله باید نان ستا را سرخ کنیم برای این کار دو حبه سیر را دوباره رنده می کنیم و چند قاشق روغن زیتون هم اضافه می کنیم. بعدش نان تستا را که به صورت مکعبی خرد کرده ایم اضافه می کنیم و داخل همون تابه ای که مرغ را سرخ می کردیم آن را سرخ می کنیم. همچنین در این مرحله کاهو را می شوریم و وقتی آبش کاملا رفت آن را خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

4. اکنون تمامی مواد سالاد را آماده کرده ایم و باید آن ها را باهم مخلوط کنیم برای این کار ابتدا کاهوی خرد شده را داخل ظرفی که برای سالاد در نظر گرفته ایم می ریزیم من دو قاشق جعفری خرد شده هم ریختم سپس سینه مرغ ریش ریش شده را روی کاهو های خرد شده می چنیم. همچنین سس مخصوص سالاد سزار را از یخچال بیرون می آوریم و بر روی کاهو های خرد شده می ریزیم .

5. پس از ریختن سس سالاد اکنون نان تست برشته شده با روغن زیتون را می چینیم و در انتها پنیر پارمزان را روی سالاد می ریزیم و سپس آن را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد سزار خوشمزه و لذیذ لذت ببرید.

طرز تهیه سس سالاد سزار با تخم مرغ

در صورتی که بخواهید سس سالاد سزار را با تخم مرغ درست کنید می توانید از این دستور العمل استفاده کنید. برای این کار 2 عدد تخم مرغ را به مدت دو دقیقه در آب جوش آبپز می کنیم و یا اینکه آن را به صورت بن ماری یعنی با بخار آب می پزیم فقط باید مراقب باشید تخم مرغ ها نباید ببندند. سپس در کاسه ای تخم مرغ ها را با یک استکان روغن و سیر که آن را قبل له کردیم با همزن هم می زنیم تا به خوبی باهم مخلوط شوند.

سپس مقداری پنیر پارمسان اضافه می کنیم و دوباره به مدت سه تا چهار دقیقه هم می زنیم. وقتی که سفید رنگ شد نصف استکان سرکه سفید و مقداری نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و به مدت دو تا سه دقیقه دوباره هم می زنیم تا شبیه سس مایونز شود. سپس سس را حداقل با مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

سالاد الویه یکی از خوشمزه ترین غذاهای سرد می باشد که امروزه ...
نکاتی در مورد سالاد سزار

کاهوی سالاد سزار نباید ریز خرد شود و بهتر است برای سالاد سزار از کاهو پیج استفاده کنید. همچنین در صورتی که قصد دارید سالاد سزار را به صورت رژیمی درست کنید فقط از ماست استفاده کنید و مرغ را حتما همانند مرغ بریانی گریل کنید.

۳۰ آبان ۹۷ ، ۲۰:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تارا امیری

طرز تهیه آش دندونی

طرز تهیه آش دندونی

آش دندونی ، طرز تهیه آش دندونی خوشمزه ، مواد لازم آش دندونی برای 20 و 40 نفر ، دستور پخت آش دندونی ، ash dandoni
دستور پخت آش دندونی مرحله به مرحله

آش دندونی از آش های خوشمزه و سنتی می باشد که این آش را به نشانه شادی برای رشد اولین دندان نوزاد درست می کنند و آن را بین همسایه ها و فامیل پخش می کنند. آش دندونی در سراسر ایران از جمله تهران ، تبریز ، اردبیل ، ارومیه و ... با دستورهای مختلفی طبخ شود.

مواد لازم آش دندونی - 5 تا 6 نفر
گندم پوست کنده  ۱ پیمانه
جو نصف پیمانه
نخود نصف پیمانه
لوبیا قرمز یک چهارم پیمانه
لوبیا چیتی یک چهارم پیمانه
پیاز درشت  ۲ عدد
آب قلم  ۱ لیتر
آرد 4 قاشق غذاخوری
کشک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه آش دندونی

1. برای تهیه آش دندونی خوشمزه بهتر است گندم ، جو ، نخود و لوبیاها را از شب قبل خیس کنید و در صورت امکان چند باری آبشان را عوض کنید تا علاوه بر اینکه نفخ شون گرفته شود راحت تر هم پخته شوند.

2. برای شروع پیاز را خرد می کنیم و با کمی روغن در یک قابلمه تفت می دهیم سپس گوشت را اضافه می کنیم و بعد از تفت دادن دو تا سه لیتر آب به قابلمه اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید. سپس گندم ، جو و حبوبات را اضافه می کنیم و بعدش حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و به مدت 2 ساعت صبر می کنیم تا همه مواد به خوبی بپزند و نرم شوند.

3. در این مرحله آب قلم را اضافه می کنیم و گوشت ها را پس از پختن از قابلمه خارج می کنیم و با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم و دوباره گوشت های ریش ریش شده را به قابلمه برمی گردانیم. برای اینکه آش دندونی شما غلظت خوبی داشته باشد می توانید در این مرحله 4 قاشق غذاخوری آرد را در یک لیوان آب سرد حل کنید و سپس آن را به قابلمه آش اضافه کنید و هم بزنید.

4. بعد از اضافه کردن آرد ، مقداری پیاز داغ و کشک به آش اضافه می کنیم و آش را هم می زنیم. سپس مقداری فلفل و نمک هم به آش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آش با حرارت متوسط بپزد و به خوبی جا بیفتد. پس از اینکه آش دندونی به درجه غلظت مورد دلخواه رسید حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و پس از کمی خنک شدن ، آن را در ظرف سرو می کشیم و در صورت تمایل با پیاز داغ ، دارچین و روغن تزیین می کنیم.

۲۹ آبان ۹۷ ، ۱۲:۰۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تارا امیری

طرز تهیه خورش کرفس

طرز تهیه خورشت کرفس

خورش کرفس ، خورشت کرفس ، طرز تهیه خورشت کرفس خوشمزه و مجلسی و مواد لازم خورش کرفس ، khoresh karafs
دستور پخت خورشت کرفس با رب انار و لوبیا

خورش کرفس از خورش های خوشمزه و سنتی ایرانی است و مواد اصلی آن گوشت ، کرفس و جعفری می باشد. در طبخ این خورشت ، بخاطر اینکه از کرفس تازه و گوشت استفاده می شود بسیار مقوی بوده و برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

خورشت کرفس از آن دسته خورش هایی است که طرفداران بسیار کمی دارد و خیلی از افراد این خورشت را به خاطر مزه کرفس دوست ندارند اما واقعیت این است که اگر این خورشت به شیوه صحیح پخته شود طعم بسیار خوبی دارد و بسیار هم خوشمزه است.

اگر با دستور پخت خورشت کرفس آشنا نیستید ما در این پست آموزش آشپزی سایت بارونک ، طرز تهیه خورشت کرفس را به همراه مواد لازم برای 4 تا 5 نفر آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش و به تنهایی همانند یک آشپز حرفه ای خورشت کرفس حرفه ای و خوشمزه درست کنید.

مواد لازم خورشت کرفس - 5 نفر
گوشت خورشتی 300 گرم
ساقه کرفس 500 گرم
سبزی خوش کرفس 400 گرم (200 گرم جعفری – 100 گرم نعنا – 100 گرم برگ کرفس)
پیاز 2 عدد بزرگ
آبغوره 2 قاشق غذاخوری
رب انار 1 قاشق غذاخوری
آب 7 لیوان
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
فلفل قرمز به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

توجه : در صورت نداشتن آبغوره می توانید از لیمو عمانی یا آبلیمو تازه استفاده کنید. همچنین در صورت نداشتن رب انار می توانید از رب آلوچه استفاده کنید.

 
مراحل تهیه خورشت کرفس

1. ابتدا پیاز ها را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای پخت خورش در نظر گرفته ایم به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت خورشتی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و بعد از تفت دادن ، مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و فلفل قرمز اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم. بعدش مقداری آب گرم اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت نیم پز شود. همچنین در صورت تمایل به اضافه کردن لوبیا چیتی ، آن را همراه مقداری آب در یک قابلمه روی حرارت بگذارید تا نیم پز شود.

2. در این مدت زمان کرفس و سبزی خورشت کرفس را آماده می کنیم. ابتدا سبزی خورش شامل جعفری ، نعنا و برگ های تازه و جوان کرفس را به صورت ریز خرد می کنیم و ساقه های کرفس را هم در اندازه های مساوری برش می زنیم. حالا باید سبزی و کرفس خرد شده را سرخ کنیم. برای این منظور تابه را روی حرارت می گذاریم تا کمی گرم شود و بعدش سبزی خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. بعد از اینکه آب سبزی کشیده شد مقداری روغن می زنیم و بعد از تفت دادن ، ساقه کرفس خرد شده را هم اضافه می کنیم و سرخ می کنیم.

3. بعد از اینکه گوشت نیم پز شد سبزی ، کرفس سرخ شده و لوبیا چیتی نیم پز شده را اضافه می کنیم و کمی هم نمک می زنیم سپس درب قابلمه را می گذاریم تا خورش کرفس با حرارت ملایم بپزد. 15 دقیقه آخر پخت مقداری آبلیمو یا آبغوره و یا لیمو عمانی را به همراه یک قاشق غذاخوری رب انار یا رب آلوچه اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا خورشت کرفس با حرارت ملایم بپزد و روغن پس بدهد. پس از اینکه خورشت کرفس به خوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف سرو می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

۲۹ آبان ۹۷ ، ۰۳:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تارا امیری

طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی ، طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی نرم و خوشمزه بدون فر ، دستور تهیه شیرینی کشمشی بازاری مرحله به مرحله ، shirini-keshmeshi
دستور تهیه شیرینی کشمشی مرحله به مرحله

شیرینی کشمشی از شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است و دستور تهیه ساده ای دارد. شیرینی کشمشی قنادی و بازاری در دو نوع نرم و خشک در بازار وجود دارد که هر دو نوع آن پرفروش است و طرفداران خاص خودش را دوست دارد.

خیلی از ما شیرینی کشمی را از بیرون تهیه می کنیم اما وقتی که طرز تهیه این شیرینی بسیار ساده و راحت می باشد چرا آن را به صورت خانگی درست نکنیم؟ شما می توانید با این آموزش شیرینی پزی که در بارونک قرار داده ایم به تنهایی همانند یک شیرینی پز حرفه ای ، شیرینی کشمشی خوشمزه و خانگی درست کنید و از مهمان های خود با این شیرینی خانگی پذیرایی کنید.

شما با این دستور و مواد لازم گفته شده می توانید 50 عدد شیرینی کشمشی متوسط خانگی درست کنید. در ادامه طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه و نرم خانگی را به همراه مواد لازم آن آماده کرده ایم که مشاهده می کنیم.

مواد لازم شیرینی کشمشی - 50  عدد شیرینی
کشمش پلویی 150 گرم - سه چهارم لیوان
آرد 220 گرم - یک و نیم لیوان
تخم مرغ 2 عدد
کره 150 گرم
پودر قند 160 گرم - یک لیوان
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
نکات قبل از پخت

برای اینکه شیرینی کشمشی خوشمزه و بازاری داشته باشیم بهتر است همه مواد را با استفاده از ترازو طبق اندازه های گرمی گفته شده استفاده کنید اما در صورتی که ترازوی آشپزخانه در دسترس نداشتید از اندازه هایی که برحسب لیوان نوشته شده استفاده کنید.

کره و تخم مرغ را حداقل نیم ساعت قبل از پخت شیرینی ، از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.

مراحل تهیه شیرینی کشمشی

1. ابتدا کره و پودر قند را در یک ظرف مناسب با دور تند همزن به مدت 6 دقیقه هم می زنیم تا کرمی رنگ شود. سپس یکی از تخم مرغ ها را به مواد داخل ظرف اضافه می کنیم و با دور تند همزن به مدت یک دقیقه هم می زنیم و تخم مرغ دوم را همراه وانیل اضافه می کنیم و مجددا به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم یکنواخت شوند.

2. سپس آرد و بکینگ پودر را مخلوط می کنیم و بعد از سه بار الک کردن به ظرف حاوی مواد به تدریج اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و بعدش کشمش را اضافه می کنیم. توجه کنید اگر از کشمش بسته بندی شده و بیرون استفاده می کند نیازی به شستن کشمش ها نیست اما اگر از کشمش محلی استفاده می کنید بهتر است از قبل آن ها را در یک ظرف به مدت نیم ساعد خیس کنید و پس از شستن روی یک دستمال تمیز پهن کنید تا خشک شوند.

3. بعد از اینکه کشمش را به مایه شیرینی اضافه کردیم ، با همزن مواد شیرینی را هم می زنیم تا کشمش ها در همه جای خمیر به طور مساوی پخش شوند و هم اینکه مایع شیرینی یکدست و منسجم تر شود. حالا مایه شیرینی ما آماده پخت است.

4. در این مرحله کف سینی فر را بعد از اینکه چرب کردیم کاغذ روغنی می اندازیم و مواد شیرینی را پس از ریختن داخل قیف با فاصله و در سایز های دلخواه همانند شیرینی کشمشی روی سینی می ریزیم. حتما فاصله را رعایت کنید چون شیرینی ها پس از پخت کمی پهن می شود. حالا قسمت زیرین یک قاشق را کمی چرب می کنیم و با قاشق رویه شیرینی ها که شبیه قله کوه درآمده اند صاف می کنیم. (اگر قیف نداشتید می توانید با قاشق مواد شیرینی را با سایزهای دلخواه روی سینی بریزید)

5. اگر همه مواد در یک سینی جا نشد نگران نباشید می توانید روی باقی مانده مواد شیرینی سلفون بکشید و در جای خنک به غیر از یخچال بزارید و بعد از پخت سینی اول ، آن ها را هم بپزید. بعد از آماده سازی شیرینی ها باید فر را آماده کنیم برای این کار فر را با دمای 170 درجه روشن می کنیم و به مدت 15 دقیقه صبر می کنیم تا گرم شود. برای فرهای برقی دما را 20 درجه کمتر یعنی روی 150 درجه تنظیم کنید. بعد از گرم شدن فر ، سینی حاوی شیرینی را به مدت 12 تا 15 دقیقه داخل فر می گذاریم تا کمی دور شیرینی ها بپزد و طلایی شود. (حرارت فقط از پایین باشد.)

6. در این مرحله مراقب باشید اگر شیرینی کشمشی بیشتر از 15 دقیقه داخل فر بماند خشک و سفت می شود. بعد از اینکه دور شیرینی ها طلایی شود آن ها را از فر بیرون می آوریم و بعد از کمی خنک شدن از کاغذ جداشون می کنیم. بعد از خنک شدن می توانید شیرینی های کشمشی را سرو کنید. امیدواریم از خوردن شیرینی های کشمشی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی کشمشی
شیرینی کشمی خشک یا نرم؟

هر چقدر شیرینی کشمی بیشتر داخل فر بماند تردتر می شود پس اگر دوست دارید شیرینی کشمشی شما نرم و خوشمزه شود باید به محض اینکه دور شیرینی ها طلایی شد از فر خارج کنید تا شیرینی کشمی نرم و خوشمزه داشته باشید.

نحوه صحیح نگهداری

شیرینی های کشمشی را بعد از پخت و خنک شدن حتما باید داخل ظرف دربسته و در جای خنک نگهداری کنید. به این روش می توانید شیرینی های کشمشی را تا یک ماه نگهداری کنید. در صورتی که بخواهید بیشتر از این مدت آن ها را نگهداری کنید باید از کره داخل مواد شیرینی استفاده نکنید چون کره ماندگاری شیرینی را کم می کند. من بجای کره همیشه از مارگارین (کره گیاهی) استفاده می کنم.

شیرینی کشمشی بدون فر

در صورت که فر در درسترس ندارید می توانید شیرینی کشمشی را بدون فر هم درست کنید. برای این کار در تابه دو طرفه دو لایه کاغذ روغنی می اندازیم و مایه شیرینی را به وسیله قیف یا قاشق روی کاغذ می ریزیم. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هر وقت دور شیرینی ها طلایی شود تابه را از روی حرارت برمی داریم.

۲۸ آبان ۹۷ ، ۰۲:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تارا امیری

طرز تهیه سوپ ورمیشل

طرز تهیه سوپ ورمیشل

سوپ ورمیشل ، سوپ رشته فرنگی ، طرز تهیه سوپ ورمیشل خوشمزه و مجلسی ، دستور پخت سوپ ورمیشل برای 4 نفر ، soap vermishel
دستور پخت سوپ ورمیشل

سوپ ورمشیل یا سوپ رشته فرنگی از سوپ های خوشمزه و مقوی می باشد که بیشتر در فصول سرد تهیه می شود. سوپ ورمیشل به سوپ سرماخوردگی هم مشهور است و برای بیماران سرماخوردگی بسیار مفید است مخصوصا اگر به این سوپ شغلم و قارچ هم اضافه شود.

خیلی از افراد سوپ ورمیشل را با نام سوپ فرنگی می شناسند و مواد اصلی آن ، رشته فرنگی یا ورمیشل ، سبزیجات و آب مرغ می باشد. در این پست آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم سوپ ورمیشل برای 4 نفر آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی میتوانید همانند یک آشپز حرفه ای سوپ ورمیشل خوشمزه و لذیذ مجلسی درست کنید.

مواد لازم سوپ ورمیشل
ورمیشل 1 بسته
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 3 عدد متوسط
سیب زمینی 2 عدد متوسط
هویچ 2 عدد
جعفری ساطوری شده 4 قاشق غذاخوری
پیاز 3 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سوپ ورمیشل

1. برای تهیه سوپ رشته یا همون سوپ ورمیشل نیاز به آب مرغ داریم برای این کار سینه مرغ را به همراه آب کافی ، یک عدد پیاز از وسط نصف شده و کمی زردچوبه در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم تا بپزد. بعد از اینکه گوشت مرغ پخت آب آن را به وسیله یک صافی جدا می کنیم و گوشت مرغ پخته پخته شده را با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. (بجای سینه مرغ می توانید از ران و بال مرغ هم استفاده کنید)

2. در این مرحله پیاز ، هویج و سیب زمینی را به صورت نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. سپس پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن در قابلمه ای که برای سوپ ورمیشل در نظر گرفتیم تفت می دهیم. لازم نیست سرخ کنید همین که تفت دهید کافی است. بعد از تفت دادن پیاز ، هویچ خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم با این کار بافت هویج باز نمی شود و تا آخر شکل خودش را حفظ می کند.

3. بعد از تفت دادن هویج ، نصف قاشق چایخوری زردچوبه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و به همراه پیاز و هویج تفت می دهیم. حرارت را کم کنید و مواظب باشید رب گوجه نسوزد. سپس آب مرغ را به همراه سیب زمینی اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید.

4. بعد از جوش آمدن سوپ حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا مواد داخل سوپ با حرارت ملایم بپزند. سپس گوشت مرغ ریش ریش شده را اضافه می کنیم و به مدت 20 دقیقه دیگر صبر می کنیم تا گوشت مرغ هم بپزد. بعد از اینکه سیب زمینی و هویج سوپ را تست کردیم و از پختن شان مطمئن شدیم 4 قاشق غذاخوری جعغری خرد شده اضافه می کنیم. اگر جعفری را زودتر از این مرحله اضافه کنید هم طعمش داخل غذا گم می شود و هم اینکه رنگ جالبی نمی گیرد.

5. بعد از اضافه کردن جعفری رشته یا همون ورمیشل را با فشار دست دو تیکه می کنیم و به مواد داخل سوپ اضافه می کنیم. بعد از اضافه کردن ورمیشل کمی آب لیموی تازه به سوپ اضافه می کنیم. توجه کنید ورمیشل آب سوپ را به خود جذب می کند و باید در این مرحله آب صد در صد جوش به اندازه نیاز اضافه کنید. در انتها نمک و فلفل اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا سوپ با حرارت ملایم بپزپد و به غلظت مورد دلخواه برسد. امیدوارم از خوردن این سوپ خوشمز ه و لذیذ لذت ببرید.

 
۲۷ آبان ۹۷ ، ۱۶:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تارا امیری