به وبلاگ تارا خوش آمدید

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

طرز تهیه برنج آبکش

طرز تهیه برنج آبکش

طرز تهیه برنج آبکش, دستور پخت برنج آبکش برای 4 نفر، نحوه خیساندن و پختن برنج با زعفران و زرشک، berenj abkesh
دستور پخت برنج آبکش خوشمزه به همراه فوت و فن خیساندن برنج و نکات پخت

برنج از جمله اساسی ترین غذاهای ایر انی وسنتی است که به دو صورت کته و آب کشی پخته می شود و با انواع خورشت ها و کباب ها سرو می شود. همچنین از برنج آبکش پلوهایی نظیر عدس پلو، لوبیا پلو، زرشک پلو و...درست می شود. فقط با دانستن چند نکته و فوت و فن ساده و آسان می توان به تنهایی در منزل یک برنج آبکش درست کرد و یک غذای خوشمزه و مجلسی برای مهمانان تهیه کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه برنج آبکش آشنایی ندارید، ما در این آموزش ساده آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه برنج ساده آبکش با ته دیگ سیب زمینی را برای شما آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش آشپزی به تنهایی پلوی خوشمزه و خوش طعم درست کنید.

مواد لازم برنج آبکش برای 4 نفر
برنج 4 پیمانه
نان یا سیب زمینی برای ته دیگ به میزان لازم
روغن 5 قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
زرشک و زعفران به میزان لازم
مراحل تهیه برنج آبکش

1. برای پخت برنج، در اولین مرحله باید برنج حداقل 3 الی 4 ساعت قبل در آب خیسانده شود. برای این کار ابتدا برنج را پاک می کنیم، بعد با آب ولرم بدون این که زیاد چنگ بزنیم، آن قدر می شوریم که آب برنج شفاف شود. سپس برنج را در یک ظرف مناسب می ریزیم و آب ملایم روی آن می ریزیم و مقداری نمک به آن اضافه می کنیم. آب تقریبا 4 بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد. حدود 3 الی 4 ساعت صبر می کنیم تا برنج به خوبی در آب خیس شود.

2. بعد از اینکه برنج به خوبی خیس شد، یک قابلمه مناسب برمی داریم و دو سوم آن آب می ریزیم، درب قابلمه را می گذاریم و روی شعله زیاد می گذاریم تا آب به جوش بیاید. وقتی که آب به جوش آمد، آب برنج را خالی می کنیم و برنج را در قابلمه آب جوش می ریزیم و حدود 10 دقیقه صبر می کنیم تا برنج به طور کامل در آب جوش پخته شود.

3. زمان جوشیدن بستگی به نوع برنج باید رعایت شود، اما برای فهمیدن زمان مناسب برای آبکشی برنج، چند دانه برنج در حال جوش را برمی داریم و بین انگشتانمان له می کنیم، اگر برنج کامل مغز پخت شده باشد، آن را داخل آبکش می ریزیم و روی برنج کمی آب ولرم می ریزیم تا هم نمک اضافی برنج گرفته شود و هم کمی از حرارت برنج کم شود.

4. حالا برای دم کردن برنج، کف قابلمه 2 قاشق روغن می ریزیم تا کف قابلمه چرب شود، قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا روغن کمی داغ شود، سپس با سلیقه خود سیب زمینی حلقه شده یا نان یا هر ته دیگ دیگر را کف قابلمه می چینیم و برنج را با کفگیر به صورت کوه مانند روی ته دیگ می ریزیم و با دسته قاشق یا کفگیر چند سوراخ داخل برنج ایجاد می کنیم.

5. سپس در یک کاسه یک سوم پیمانه آب و 3 قاشق روغن را مخلوط کرده و روی حرارت داغ می کنیم و قبل از اینکه درب قابلمه برنج را بگذاریم، روی برنج می ریزیم و دمکنی و درب قابلمه را می گذاریم و شعله گاز را کم می کنیم تا برنج به آرامی دم بکشد.

6. برای دم کشیدن برنج ساده با ته چین یک ساعت و نیم زمان کافی است. بعد از اینکه برنج کامل دم کشید، آن را در ظرف مناسب می کشیم و با زعفران دم کرده یا زرشک تزیین می کنیم و با خورشت مرغ یا خورشت قیمه و ... و یا هر خورشت دلخواه میل می کنیم. امیدواریم از خوردن این برنج آب کش خوشمزه وعالی با ته چین لذت ببرید.

نکات پخت برنج آبکش

اگر برنج شما شور شد، موقع آبکشی مقدار زیادی آب روی برنج بریزید تا شوری آن گرفته شود.

اگر برنج شما ته گرفت، برای اینکه بوی سوختگی ندهد یک تکه نان یا چند حلقه پیاز روی برنج بگذارید بعد از چند دقیقه بوی سوختگی از بین می رود.

اگر می خواهید برنج شما سفید باشد، موقع جوشیدن برنج در آب یک قاشق آب لیمو به آب برنج اضافه کنید.

۰۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۰:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تارا امیری

طرز تهیه کرم پاتیسیر

طرز تهیه کرم پاتیسیر

کرم پاتیسیر، طرز تهیه و درست کردن کرم پاتیسیر فرانسوی و اصلی خوشمزه برای انواع شیرینی، کیک، دسر و پیراشکی، creme patissiere
کرم پاتیسیر اصلی فرانسوی خوشمزه و ساده برای پیراشکی و لای کیک

کرم پاتیسیر (patissiere) از کرم های معروف و پرکاربرد فرانسوی در شیرینی پزی است و عنصر اصلی آن زرده تخم مرغ می باشد. همان طور که می دانید همه ما به نوعی در تهیه کیک ها و شیرینی ها از انواع کرم ها با طعم و مزه های مختلف استفاده می کنیم و کرم پاتیسیر از معروف ترین این کرم ها می باشد.

طرز تهیه کرم پاتیسیر بسیار ساده و آسان است و شما می توانید این کرم خوشمزه را در تهیه انواع پیراشکی، دسر، تارت، پای، لایه و کرم میانی کیک ها و لایه رویی انواع شیرینی ها استفاده کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کرم پاتیسیر آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی وب سایت بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کرم پاتیسیر را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید کرم پاتیسیر خوش طعم و عالی درست کنید.

مواد لازم کرم پاتیسیر
شیر یک و یک چهارم پیمانه
زرده تخم مرغ 3 عدد
شکر یا پودر قند 1 چهارم پیمانه
آرد 2 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت: 3 قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
مراحل تهیه کرم پاتیسیر

1. برای درست کردن این کرم خوشمزه، ابتدا همه مواد راز از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند و شیر را در یک ظرف مناسب روی حرارت می گذاریم تا گرم شود. توجه کنید در حد ولرم شدن کافی است و نباید شیر داغ شود یا بجوشد.

2. سپس زرده های تخم مرغ را در یک کاسه هم می زنیم تا یکدست شود. بعدش شکر و وانیل را به ترتیب اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا مایه کرم رنگ شود. در ادامه مقداری از شیر ولرم را نگه می داریم و بقیه را کم کم به مایه اضافه می کنیم و هم می زنیم.

3. حالا نشاسته ذرت را با آرد مخلوط می کنیم و الک می کنیم. سپس شیر باقی مانده را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. بعد برای اینکه از یکدست و صاف شدن آردهای مخلوط شده با شیر مطمئن شویم آن را از صافی ردش می کنیم و بعدش به مایه اضافه می کنیم.

4. حالا مایه را هم می زنیم تا همگی مواد باهم مخلوط شوند. بعد مایه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم و مرتب هم می زنیم تا به غلظت مطلوب برسد. بعد از اینکه مایه به غلظت مطلوب رسید، کرم پاتسیر ما آماده است.

۰۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تارا امیری

طرز تهیه حلوا نارگیلی

طرز تهیه حلوا نارگیلی

حلوا نارگیلی، طرز تهیه و مواد لازم حلوا نارگیلی خوشمزه و مجلسی با آرد و شهد زعفرانی، halva-nargili
طرز تهیه حلوا نارگیلی خوشمزه و مجلسی

حلوا نارگیلی جزو حلواهای مجلسی بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد و به دلیل اینکه در طبخ حلوا نارگیلی از گلاب و زعفران استفاده می باشد بسیار خوش عطر و خوش طعم می باشد.

همچنین حلوا نارگیلی جزو دسرهایی معروف است که شما می توانید آن را برای مجالس مختلف و حتی در ماه مبارک رمضان در افطاری ها و سحری های خود آن را سرو کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن حلوا نارگیلی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم حلوا نارگیلی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید حلوا نارگیلی خوشمزه و خوش عطر درست کنید.

مواد لازم حلوا نارگیلی
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۲ پیمانه
روغن سه چهارم پیمانه
پودر نارگیل 2 قاشق غذاخوری پر
آب یک و نیم پیمانه
شکر یک و نیم پیمانه
گلاب نصف پیمانه
زعفران آب کرده 2 قاشق چایخوری
مراحل تهیه حلوا نارگیلی

1. برای درست کردن این حلوای خوشمزه ابتدا باید شهد حلوا را درست کنیم. برای این کار در یک قابلمه مناسب آب + شکر + گلاب را مخلوط می کنیم و بعدش روی شعله ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود. بعد از اینکه آب شروع به جوش زدن کرد، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و زعفران را اضافه می کنیم و هم می زنیم و کنار می گذاریم.

2. در این مرحله آرد الک شده را در یک تابه روی حرارت ملایم می گذاریم و به مدت 20 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. سپس روغن و پودر نارگیل را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

3. بعد از اینکه حلوا طلایی رنگ شود، شهد آماده شده را به مواد حلوا اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم هم می زنیم تا حلوا جمع شود. سپس حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا حلوا از داغی بیفتد.

4. حالا حلوا را داخل قالب های سیلیکونی می ریزیم و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا حلوا خودش را بگیرد. سپس قالب را برمی گردانیم و حلواها را با گردو، پسته و نارگیل تزیین اش می کنیم. امیدواریم از خوردن این حلوا نارگیلی خوشمزه لذت ببرید.

۰۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تارا امیری

طرز تهیه نان سیر

طرز تهیه نان سیر

نان سیر، طرز تهیه و پخت نان سیر خوشمزه و مجلسی, نان سیر با جعفری و خمیر پیتزا
دستور پخت نان سیر خوشمزه و مقوی با پنیر پیتزا و جعفری

نان سیر از نان های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و امروزه این نان در بسیاری از رستوران سرو می شود. البته ناگفته نماند نان سیر از آن دسته نان هایی می باشد که با مواد و دستورات مختلفی طبخ می شود. برای مثال خیلی از افراد نان سیر را به صورت پیتزایی روی خمیر پیتزا درست می کنند و بعضی ها هم مثل من آن را روی نان باگت درست می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن نان سیر آشنایی ندارید، ما در این آموزش سریع آشپزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم نان سیر را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید نان سیر خوشمزه و خوش طعم درست کنید و آن را برای صبحانه و یا عصرانه خود سرو کنید.

مواد لازم نان سیر
سیر 2 حبه
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
تره یا برگ سبز پیازچه 1 قاشق غذاخوری
سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
پودر سیر مقدار کمی
آویشن مقدار کمی
نمک به میزان لازم
پودر پنیر پارمزان 2 قاشق غذاخوری
نان باگت 2 عدد
مراحل تهیه نان سیر

1. برای درست کردن این نان خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع 100 گرم مارگارین نرم شده را در یک ظرف مناسب با 2 عدد حبه سیر ریز رنده شده مخلوط می کنیم.

2. سپس جعفری و تره را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به میزان گفته شده به مواد داخل ظرف اضافه می کنیم. پس از آن 1 قاشق غذاخوری مایونز را به همراه کمی پودر سیر + آویشن و مقداری نمک اضافه می کنیم.

3. در انتها پور پنیر پارمزان را اضافه می کنیم و بعدش همه مواد را به خوبی باهم مخلوط می کنیم. هم اکنون مواد نان ما آماده است. توجه کنید استفاده از پنیر پارمزان در این نان صرفا برای طعم دهی بیشتر است و در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید.

4. حالا 2 عدد نان باگت را به صورت اریب برش می زنیم و روی قسمت های برش زده نان ها را با مواد آماده شده کاور می کنیم و پس از کاور کردن، نان ها را در سینی فر می چینیم. سپس مقداری پنیر پیتزا را روی نان ها می ریزیم.

5. در ادامه نان ها را برای پخت به مدت 10 دقیقه در فر گرم شده با دمای 240 درجه می گذاریم تا پنیر پیتزا ذوب شود و روی نان ها کمی طلایی و برشته شود. توجه داشته باشید دمای گفته شده برای فرهای گازی می باشد. در صورت استفاده از فر برقی یا توستر دما را به ترتیب روی 200 یا 220 درجه بگذارید.

6. پس از اینکه روی نان ها طلایی و برشته شد، نان ها را از فر خارج می کنیم و پس از خنک شدن سرو می کنیم.. پس از پخت کامل خواهید دید نان ها بسیار ترد و خوش طعم و معطر هستند. امیدواریم از خوردن این نان های سیر خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت نان سیر
نان سیر بدون فر

در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید نان سیر را در تابه هم درست کنید. برای این کار نان ها را داخل تابه بچینید و درب تابه را بگذارید و آن را روی حرارت ملایم قرار بدهید تا نان ها بپزند.

۰۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تارا امیری